▪️این پیش‌نویس اولین بار در سال 1394 و با 160 ماده رونمایی گردید و با مخالفت سرسختانه سازمان نظام مهندسی، شهرداری و همچنین وزارت کشور تصویب آن به تاخیر افتاد.

▪️این مخالفت‌ها علاوه بر تأخیر در تصویب اصلاحیه، موجب شد که تعداد مواد آن در اصلاحیه‌ای که اخیراً برای تصویب به کمیسیون اصلی زیربنایی دولت ارسال شده است از 160ماده به 46 ماده تقلیل یابد.

▪️گرچه برخی از موارد چالش برانگیز اصلاحیه که مخالفت سایر سازمان‌ها را برانگیخته بود {کانال همراه ناظر ساختمان} در اصلاحیه اخیر برطرف شده است لیکن بر اساس اظهارات مدیرکل دفتر توسعه مهندسی:

?خواسته‌های غیرقانونی این سازمان‌ها که به عنوان موارد ابهام و نیز چالش برانگیز اصلاحیه عنوان شده بود، مبنای این اصلاحیه نبوده و چارچوب آن‌ها نیاز به اصلاح قانون دارد (http://1o2.ir/emcd1).

▪️#آیین‌نامه_کنترل_ساختمان روز سه شنبه 3 مرداد 96 پس از حدود سه سال بحث و بررسی سرانجام به تصویب کمیسیون امور زیربنایی، صنعت و محیط زیست دولت رسید و با توجه به بررسی های به عمل آمده توسط همراه ناظر به زودی نظام ساخت و ساز شهری دستخوش #تحولات_بنیادین زیر خواهد شد:

?تاکید بر سه موضوع اساسی #اخلاق_عمومی، #اخلاق_حرفه‌ای و دفاع از #حقوق_شهروندی و #ارتقای_زندگی_شهروندان.

?تعیین تكليف #هويت_سازمان نظام مهندسي ساختمان به عنوان یک #مرجع_تخصصی و #نهاد_حرفه ای و نه یک نهاد صنفی و توزیع‌کننده کار و پول بین اعضای خود.

?بازتعریف رابطه سازمان نظام مهندسی ساختمان با مردم و مهندسان عضو، {کانال همراه ناظر ساختمان} رابطه مهندس با دولت، رابطه مهندس با شهرداری و بازنگری در رویکردها و سیاستگذاری ها و جدیت در رعایت مقررات ملی ساختمان.

?دو مرحله ایی شدن پروانه ساخت و ساز.

? #حذف_ارجاع کار نظارت و اختیار مالک در تعیین مهندس ناظر.

?اضافه شدن حلقه جدید شرکتهای #بازرسی_ساخت به زنجیره ساخت و ساز.

?اضافه شدن #پیمانکار_ساخت به عنوان مجری پروژه.

?جلوگیری از ورود افراد فاقد صلاحیت به حوزه ساختمان ‌سازی در کشور و حرفه ای شدن این صنعت مهم.

▪️بنابراین اجرای #آیین‌نامه_کنترل_ساختمان به نفع افرادی خواهد بود که {کانال همراه ناظر ساختمان} به‌صورت حرفه‌ای در صنعت ساخت‌وساز کشور فعال هستند.

 

0 WooCommerce Floating Cart

No products in the cart.