سرعت در اخذ جواز ساخت بسیار مهم است. هر چقدر شما سریعتر پروانه ساختمان را دریافت کنید به همان میزان زودتر میتوانید کار ساخت و ساز را شروع کنید. بدون جواز ساخت محال است که بتوانید قدم از قدم بردارید و بدون اطلاعات لازم و کافی هم زمان را در اخذ جواز ساخت از دست خواهید داد. بنابراین به نکات ذیل دقت داشته باشید تا فرآیند اخذ جواز ساخت شما سریعتر به اتمام برسد.

۱ – انتخاب مشاور و وکیل ساختمانی مناسب:
شما میتوانید خودتان به عنوان مالک اقدام به گرفتن جواز ساخت کنید و همینطور میتوانید مشاور و وکیل خود را به شهرداری معرفی کنید. این کار سبب می شود تا زمان را از دست ندهید البته اگر وکیل شما به امور شهرداری اشراف کافی داشته باشد. امروزه شرکت هایی هستند که این وکالت را قبول می کنند و مسئولیت اخذ جواز ساخت ساختمان شما را به عهده میگیرند.

۲ – پیگیری قوی:
شما برای رسیدن به پروانه ساخت باید کفشی از آهن به پا داشته باشید و خود را در راه شهرداری و دفتر خدمات الکترونیک شهر وقف کنید. یادتان باشد پیگیری و رفع ایراداتی که شهرداری به ملک شما وارد میدارد از مهم ترین کارهایی است که شما یا وکیلتان باید انجام دهید. هر چه بیشتر پیگیر کارتان باشید روال امور سریعتر طی خواهد شد و با عقب نشستن و پیگیری نکردن نیز به همان نسبت کار خودتان را به تعویق می اندازید.

۳ – عدم_خلاف:
ملک کلنگی شما باید بر طبق سند و پایانکار قبلی بدون مشکل و اضافه ساخت باشد. اگر شما به هر دلیلی قسمتی از ملک را بازسازی کرده اید که بیش از متراژ سند بنا برای شما ثبت کرده باشد اینکار وضعیت اخذ جواز ساخت شما را با مشکل روبرو میکند. در اینصورت ابتدا باید رفع خلاف کنید و ملک کلنگی را به حالت قبل برگردانید و یا اینکه جریمه ای را بابت تغییر در وضع ثبتی ملک پرداخت کنید. پرداخت جریمه همیشه بهتر از تخریب است.

۴ – طراحی نقشه:
بعد از سپری کردن مراحل اولیه و بازدید از ملک شما بر اساس گزارش واحد بر و کف و طرح تفصیلی دستور نقشه برای شما صادر می شود. حالا این شمایید که می توانید سرعت را بالاتر ببرید. در این مرحله شما باید نقشه معماری را ارئه دهید. سعی کنید از طراحان نقشه حرفه ای کمک بگیرید که به ضوابط نقشه شهرداری آشنا باشند. هر چه در مرحله تایید نقشه بهتر عمل کنید سرعت اخذ جواز ساخت را بالاتر برده اید. شهرداری نقشه ای که شما طراحی کرده اید را بررسی و تایید می کند. اگر اشکالی در نقشه شما باشد و یا مهندس طراح آن نامعلوم باشد شهرداری نقشه را برگشت می زند و شما حدود ۳ روز را از دست می دهید. بنابراین از شرکت هایی که سابقه طراحی نقشه برای جواز را داشته اند کمک بگیريد

٥- اخلاق خوش و صبر
در آخر به یاد داشته باشید که صبر شما و خوش اخلاقیه شما ضامن ایجاد ارتباطاتی خوب بر پایه اصول شهروندی می شود و شما میتوانید از این نکته نیز در تسریع فرایند اخذ جواز ساخت بهره بگیرید. این نکته که چقدر علاقه مند هستید تا زودتر جواز ساخت را دریافت کنید بر کسی پوشیده نیست ولی با این حال لبخند را در پیگیری ها فراموش نکنید.

0 WooCommerce Floating Cart

No products in the cart.